2010年10月27日星期三

W.H.Y.


为什么?为什么?为什么?
我真的有好多好多的为什么想问!!!
为什么会这样?
为什么会那样?
到底是为什么?
为什么要这样对我?
为什么说变就变?
为什么要欺骗?
为什么要隐瞒?
为什么要背叛?
为什么要责怪?
为什么要诬赖?
为什么要陷害?
为什么冷漠我?
为什么利用我?
为什么牺牲我?
为什么会没能力?
为什么会撑不下去?
为什么会选择放弃?
为什么不守承诺?
为什么自欺欺人?
为什么要找借口?
为什么不给机会?
为什么舍得伤害?
为什么自我矛盾?
为什么不能忠心持守?
为什么说跟做是两回事?
为什么如此回报我对你的爱?
为什么不好好珍惜?
为什么不懂礼貌和尊重?
为什么遗忘我所有的好?
为什么别人为你付出了一点,你感动良久,甚至设法回报?
为什么我为你做了那么多,却……?
为什么别人那样,我们也要那样?
为什么别人随便,我们也可以随便?
为什么不选择面对与突破?
为什么看轻神的公义和威严?
为什么忘了神的恩典和慈爱?
为什么忘了爱情不是两个人的事,而是两个世界的事?
为什么忘了起初的爱心?
为什么忘了起初的梦想?
为什么忘了责任感的重要性?
为什么失去了起初的原则?
为什么失去了原本的勇敢?
为什么改变了原本的方式?
为什么会选择为了一棵树放弃整个森林?
为什么你们的爱那么自私?
为什么我能你不能?
为什么你要选择不相信?
为什么还要选择爱面子?
为什么知道错了还一头栽进去?
为什么不寻求神?
为什么不妥协?
为什么不从神的眼光看,而从世俗的角度去寻找答案和方法?

为什么?为什么?为什么?
好想大声地喊出来!!!
好想喊啊喊啊喊啊喊……

若将爱情形容成一场赌注,
我已将100%的筹码投下了,
若最终我输了,
我将一无所有……

最后,只能装傻、沉默……
因为
好无奈~
人,根本做不了什么……


唯有祷告……

天父啊,你要我怎么办呢?


其实您正在后面做了很多事吧,只是我们不知道……
你的蓝图,我真的看不清楚……即使看了,也不明白吧……
但我全然相信你、依靠你、交托你……
求你看顾我们……永远与我们同在……
帮助我,让我不再惧怕、不在恐慌……
给我智慧,给我力量,帮助他,扶持他……

3 条评论:

ER![<] 说...

like ur post:) jia you

匿名 说...

希望越大,失望就更大。。。所以最好的就是,不要有任何的希望,不要太认真。因为到最后,跌倒的还是自己。。。

说...

Love & Marriage

A student asks a teacher, "What is love?"

The teacher said, "in order to answer your question, go to the wheat field and choose the biggest wheat and come back.

But the rule is: you can go through them only once and cannot turn back to
pick."

The student went to the field, go thru first row, he saw one big wheat, but he wonders..may be there is a bigger one later.

Then he saw another bigger one.. But may be there is an even bigger one waiting for him.

Later, when he finished more than half of the wheat field, he start to realize that the wheat is not as big as the previous one he saw, he know he has missed the biggest one, and he regretted.

So, he ended up went back to the teacher with empty hand.

The teacher told him, "..this is love.. You keep looking for a better one, but when later you realize, you have already miss the person.."


"What is marriage then?" the student asked.

The teacher said, "in order to answer your question, go to the corn field and choose the biggest corn and come back. But the rule is: you can go through them only once and cannot turn back to pick."

The student went to the corn field, this time he is careful not to repeat the previous mistake, when he reach the middle of the field, he has picked one medium corn that he feel satisfy, and come back to the
teacher.

The teacher told him, "This time you bring back a corn.. You look for one that is just nice, and you have faith and believe this is the best one you get..
This is marriage."